Efter sju år på företaget tar nu
Ida Trawtschenko klivet in i rollen som produktionsansvarig. Med lång
erfarenhet och ett öga för struktur blir hon en nyckelperson i företagets och
produktens fortsatta
utveckling.

– Jag har varit med sedan starten
och sett både produkten och teamet växa. Det har varit en spännande resa från
att vara en startup till att nu vara en etablerad aktör. Det känns
otroligt kul att nu få leda det arbetet vidare i en mer strategisk roll, säger
Ida.
HR-appen har vuxit kraftigt,
vilket krävt nya roller och tydligare strukturer. Med ett nybildat supportteam
och två nya utvecklare på plats har grunden lagts för ett mer hållbart
arbetssätt.
I och med att produkten vuxit och utvecklats mycket på kort tid läggs nu även stort
fokus på hanteringen av arbetsflöden, processer och rutiner för säkra
plattformens stabilitet och kvalitet – både nu och i framtiden.
– Vi har byggt upp en egen
produktionsportal baserad på vår egen lösning. Nu jobbar vi i samma system som
våra kunder, vilket ger oss ännu bättre förståelse för deras upplevelse,
berättar Ida.
Effektiv produktion och hållbart
team
Som produktionsansvarig leder Ida
både den dagliga leveransen till kunder och den långsiktiga utvecklingen av
produkten. Att skapa en miljö där teamet mår bra och får växa är en central del
av uppdraget.
– Det här är ett lagarbete. Vi är
ett fantastiskt team som hela tiden jobbar väldigt nära varandra. Utan teamet
och den sammanhållning vi har hade inget av det här varit möjligt. Det är teamet,
tillsammans med våra kunder, som för produkten framåt.

Stabil grund med siktet framåt
Förändringarna innebär en ännu
mer stabil och kundnära organisation. För kunderna betyder det snabbare
leveranser, bättre support och en produkt som utvecklas i nära dialog med
användarna.
– Jag är stolt över hur långt vi
har kommit. Nu ser jag fram emot att ta nästa steg – tillsammans med vårt team
och våra kunder.