Sedan Dénise började
hos oss på HR-appen i april 2024 har mycket hänt. En av de första sakerna hon fick
ta tag i var att se över hur alla inkommande frågor hanterades för att skapa en
tydligare och mer överskådlig struktur.
– Det är först
när vi förstår vad våra kunder verkligen behöver som vi kan bygga något riktigt
bra, säger Dénise Kennmark, supportansvarig
på HR-appen.

Dénise
Kennmark har tidigare lång erfarenhet av projektledning från olika stora och
medelstora företag. Att se över inkommande frågor och skapa en tydlig struktur
passade henne perfekt.
– Vi insåg
snabbt att vi behövde en gemensam plattform för support. Nu har vi en
supportportal där alla ärenden hamnar på ett ställe och får en tydlig
prioritet.
Inget faller
mellan stolarna längre
Den största
vinsten är att ingen längre riskerar att bli utan svar. Alla ärenden tilldelas
teamet, får en deadline – och följs upp. Kunderna får snabbare och tydligare
hjälp.
– Nu när vi
samlar allt på en plats så kan vi hjälpa till snabbare och vi kan även se
mönster om liknande problem dyker upp. Det ger en bättre support och, i
förlängningen, en stabilare plattform.
Bygger ett
hållbart system tillsammans
Utöver supporten arbetar Dénise även med utvecklingsarbete för HR-appen.
Det görs bland annat genom att samla återkommande förslag och ta fram smarta
lösningar som täcker användarnas behov.
En
återkommande favorit är HR-appens webbinarium som fått en flygande start med
fullsatta tillfällen.
– Vi vill att
våra kunder ska känna sig trygga och då är våra webbinarium ett väldigt bra
forum för att både visa, lära ut och få återkoppling, berättar Dénise.
Att få vara en
del av utvecklingen – och jobba med bra kollegor – är det som driver henne. Och
hon har ett tydligt budskap till användarna:
– Hör av er om
det är något ni undrar över. Har ni förslag på något som ni vill att vi ska
prata mer om på ett webbinarium så skicka inte det till oss. Vi lär oss mer ju
mer vi får veta om era behov.
Dénises tre tips till dig som
använder HR-appen:
1.
Våga testa! – Det farligaste som kan hända är att du får göra om något.
2.
Skapa ett levande
nyhetsflöde – Hör av dig så hjälper vi till att skapa
ett nyhetsflöde som ger mer engagerade medarbetare.
3. Delta i våra webbinarier – Håll koll på våra utbildningstillfällen. Där får du lära dig specifika delar, som att skapa egna formulär, hantera dokument eller använda kompetensmatrisen. Boka i tid. Alla har hittills blivit fullbokade.