Internkommunikation är viktigt för hela ditt företag. Det ökar tydligheten och stärker varumärket och ökar engagemanget bland de anställda.
1. Utgå från er vision
Vilka är ni och varför gör ni det ni gör? Interkommunikation är ett smart sätt att nå ut och förstärka företagets själ.
2. Bygg och stärk varumärket
Förklara och berätta om er företagskultur och låt de anställda själva berätta om sitt arbete. Det stärker självbilden och ökar sammanhållning.
3. Dela samma målbild
Dela med er och berätta om era mål. Det kan vara att berätta om projekt eller annat arbete som bidrar till företagets långsiktiga mål.
4. Kommunicera med varandra
Ett bra interkommunikationsarbete ger möjligheten för dialog. Sikta på öppna samtal och utrymme för diskussion. Det ökar medarbetarengagemanget.
5. Kommunicera och hantera förändringar
Går ni igenom stora förändringar? Kommunicera öppet om var ni är och vart ni är på väg. Det ger de anställda en chans att ta in det som händer och ställa frågor.
Interkommunikation är inget som händer över en natt.
Det kräver lite arbete och engagemang men det ger resultat.
Behöver du hjälp? Kontakta oss idag > Jag vill ha hjälp med interkommunikation